MY PLAYLIST

Sunday, August 5, 2007

~MeNiTi KeHiDuPaN~ #2

"Farah, tolanglah terima saya... Saya nak jadi kawan awak je, tu pun x boleh ke?", Syahril merayu kepadaku.

"Bukan x boleh tapi saya... Ermmm.."

"Kenapa? Awak x boleh terima saya? Saya tahu saya x sebijak awak, tapi saya cuma nak jadi kawan awak je, please....."

"Okay...", balasku dengan nada bersahaja.

"Ye ke ni? Yeah! Hmm.. Kalau awak jadi buah hati saya, boleh ke?"

"Eh, jangan nak lebih-lebih pula ye!"

"Hehe.. Jangan la marah... Saya main2 je la.."

Sejak hari itu mereka menjadi sahabat dan saling bantu-membantu di dalam pelajaran. Namun, tidak lama selepas itu, tersebarlah khabar angin yang mengatakan mereka adalah merupakan sepasang kekasih yang sedang hangat bercinta. bagi Farah, ianya tidak memberi kesan apa-apa kepadanya kerana khabar tersebut tidak benar. farah hanya berharap agar suatu hari nanti rakan-rakannya akan sedar bahawa khabar angin itu tidak benar dan tidak terus memperkatakannya lagi.

Hari demi hari hubungan persahabatan antara Farah dan Syahril semakin erat.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

0 comments: